maandag 13 september 2010

Wat Jezus voor ons deed

"Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe"
(Johannes 3:16).

Een week of twee geleden zat ik op een zondag met een goede vriend te praten over het geloof. We hadden het onder andere over spiritualiteits-talen (www.jouwspiritualiteit.nl echte aanrader). Maar opeens schoot me wat te binnen. Ik zei tegen hem: Ik moet zeggen dat ik wel weet wie de Heilige Geest is, en wat hij doet enzo, maar Jezus... Eigenlijk leeft die man nog niet echt voor mij.
Het enige wat mijn vriend zei was: Maar daar kan je ook voor bidden! Vraag gewoon aan Jezus of hij zich wil laten kennen/zien! Ik dacht: "Hm, waarom heb ik daar nou niet eerder aan gedacht! Ga ik vanavond zeker even doen."

Die avond was ik nog even bij mijn lieftallige zus en aanstaande broer. We hadden ook wat gesprekken over het geloof, en op de een of andere manier kwamen we op het onderwerp muziek terecht. Mijn zus zei: "Oh jah! Weet je wat ook een mooi nummer is! Van Ray Boltz! Do you still feel the nails!" Dus die gingen we even luisteren:

http://www.youtube.com/watch?v=-msFQYDh2qc

Nou vond ik het muzikaal niet echt spreken, maar het filmpje was best schokkend, en de tekst was ook aardig raak.

Toen zag ik bij de "related videos" Watch the Lamb staan. "Die is ook mooi!" zei ik. Dit nummer had ik namelijk ooit eens als kind gehoord. Dus toen klikte ik dat nummer aan.

http://www.youtube.com/watch?v=nVjxmOzsgp8

Wat er toen gebeurde... wauw.
Na een kwart van het nummer zat ik te slikken
Na de helft voelde ik tranen branden achter mijn ogen
En na driekwart Kon ik me niet meer groot houden. De tranen stroomde over mijn wangen.

De vragen die constant door mijn hoofd spookte waren:

Waarom? Waarom?
Waarom stierf hij voor mij?
Dat ben ik toch niet waard?

Elke keer als ik mijn tranen wegdeed kwamen ze weer terug. Ik begreep op eens hoe geweldig het was dat Jezus dat voor mij, als zondig en klein mens, heeft gedaan.

Ik had nog niet eens gevraagd aan Jezus of hij zichzelf wilde laten zien. En toch liet hij zich zien.

Ik kan niet zeggen dat ik nu volledig Jezus ken. Maar ik begrijp nu steeds meer hoe bijzonder het eigenlijk is wat hij voor ons deed. Sterven voor onze zonden, terwijl wij dat zó niet waard waren. En hoeveel God wel niet van ons houdt, dat hij dit voor ons over had.

Dank U wel God. Dat U ons liefhebt door al onze goede en slechte dingen. Dat U Uw Zoon heeft gestuurd. Jezus Christus.
Dank U wel Here Jezus. Dat U bent gestorven. Niet alleen voor de mensen die op deze aarde als goed worden beschouwd, maar voor iedereen!
Dank U wel dat u dat voor ons deed.
Dank U voor het kruis o Heer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten