maandag 13 september 2010

Wie kruisigde Jezus?

(Vertaald van het nummer "The Hammer van Ray Boltz, nu onberijmd :-p )

Op die dag stond ik in de menigte
De dag dat Jezus stierf
En toen hij aan het kruis hing
kon zijn moeder niets anders dan huilen
Ik zag de doornenkroon die Hij op had
De striemen op Zijn rug
Het water en het bloed dat vloeide
En toen de duisternis in de lucht

Mijn gedachten waren gevuld met woede
Mijn hard gevuld met schaamte
Deze man die alleen maar genezing gaf
Wie kon hem nou pijn doen?
Waarom lijkt het zo dat de sterken
de zwakken altijd het slachtoffer laten zijn?
En opeens merkte ik toen
dat ik op mijn voeten stond:

En ik huilde: Wie heeft hem aan het kruis geslagen?
Dit kind van vrede en genade?
Wie sloeg hem aan het kruis?
Kom, laat je zien als een man!
Wie kruisigde hem?

En toen begon de menigte mij uit te schelden
en ik riep: God! Ik begrijp dit niet!
Toen keerde ik me om en zag de hamer
in mijn hand...

Ik ben slechts een Romeinse soldaat
Een gewone man
Ik heb een vrouw en kinderen
Ik doe toch zo mijn best?
Hoe kan ik hem ooit hebben vermoord?
Het moet iemand anders zijn geweest!
Er moet een antwoord zijn!
Ik kan mezelf hiervan niet de schuld geven!

En ik huilde: Wie heeft hem aan het kruis geslagen?
Dit kind van vrede en genade?
Wie sloeg hem aan het kruis?
Kom, laat je zien als een man!
Wie kruisigde hem?

En toen begon de menigte mij uit te schelden
en ik riep: God! Ik begrijp dit niet!
Toen keerde ik me om en zag de hamer
in mijn hand...

Ik heb hem gekruisigd
Dit kind van vrede en genade
Ik heb hem gekruisigd
Ik ben de schuldige man
Ik heb Hem gekruisigd
Met mijn zonden en fouten
Ik huilde: God! Ik begrijp het nu!
toen ik die hamer zag in mijn handen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten